Marketing w internecie – przyszłość reklamy
Każdy prowadząc własną działalność gospodarczą, zmaga się z wyzwaniem jak skutecznie zdobywać klientów. W dobie ciągle rozwijających się technologii dużą rolę zaczął odgrywać internet. Dzięki zmianie paradygmatu stworzonym w internecie – przez interakcje z internautom – powstał nowy nurt zwany marketing internetowy.
Co składa się na marketing internetowy?
W jego skład wchodzą wiele gałęzi tradycyjnego marketingu, ale też powstały nowoczesne zawody dwudziestego pierwszego wieku. Zawody takie jak specjalista do spraw widoczności w sieci. Jest odpowiedzialny za pozycjonowanie strony internetowej w wyszukiwarkach internetowych oraz sprawy techniczne witryny. Dział ten zwie się search engine optimization, który widnieje w internecie pod popularnym skrótem SEO.
Kim jest specjalista ds. Social Media?
Innym przykładem nowoczesnego zawodu, jest specjalista od social media. Osoba ta śledzi nowinki z aktualizacji Facebooka, Toiktoka i innych platform społecznych, po czym kreatywnie wzbudza zaangażowanie użytkowników ze swoją marką. Taki zawód wymaga umiejętności pisarskich, ale także analitycznych, aby wyciągać celne wnioski z wizualizacji danych z programów analitycznych.
Zawód copywritera
Kolejnym zawodem wartym wspomnienia jest copywriter. Osoba ta odpowiedzialna jest za pisany kontent na stronie, za artykuły, posty na bloga i hasła reklamowe. Jego lekkie pióro ma za zadanie przyciągać osoby z wyszukujących odpowiedzi na problemy.
Jak widać, świat marketingu w ostatnich latach podąża w stronę wirtualnej rzeczywistości. Chcąc szybko informować swoich klientów o promocjach i różnych możliwościach usługowych firmy powinniśmy zatopić się w świat marketingu internetowego.