Usprawnij działanie Twojej firmy dzięki systemom ERP i CRM
Każdy przedsiębiorca, który ciągle rozwija swój biznes, w końcu zauważa, że system staje się bardzo skomplikowany i rozgałęziony. Coraz więcej ludzi współpracuje przy obsłudze sprzedaży, a także tworzą się poszczególne działy. Żeby to wszystko ogarnąć i sprawić żeby działało, niezbędny staje się odpowiedni system wewnętrzny (informatyczny).
Najlepszymi rozwiązaniami dostępnymi na rynku są systemy ERP (Enterprise Resource Planning) oraz CRM (Customer Relationship Management). W zależności od potrzeb możemy wdrożyć jeden z nich, jego część lub oba naraz. Jednak czym one się różnią?
ERP a CRM – podobieństwa i różnice
W telepatycznym skrócie, systemy ERP są większe i obejmują całościową organizację procesów w firmie, podczas gdy CRM służy jedynie do optymalizacji obsługi klientów. Oba stanowią oprogramowanie dla firm i można znaleźć ich szeroką ofertę na rynku. Warto skorzystać z oferty firmy takiej jak ODL, która oferuje kompleksowe oprogramowanie dla firm – systemy CRM i ERP mogą zostać ze sobą w pełni zintegrowane.
CRM pozwoli zadbać o relacje z klientami
Jeśli zastanawiasz się, który system wybrać, przyjrzyj się swojej działalności i swoim potrzebom. Jeżeli chcesz zdobyć nowych klientów, zadbać o tych stałych, zapewnić lepszą obsługę zakupu i usprawnić proces sprzedaży, najpewniej wystarczy Ci w zupełności CRM.
Dzięki wdrożeniu możesz zagwarantować większą dbałość o klienta i wyższy standard sprzedaży. Efektywny system przekona do Ciebie nowych kupujących a innowacje zadowolą aktualnych. Dzięki CRM będziesz mógł wyeliminować nietrafione oferty oraz przyspieszyć i kontrolować komunikację zewnętrzną firmy.
ERP usprawni procesy wewnątrz firmy
Jeśli jednak posiadasz skomplikowane procesy w całej firmie i chcesz usprawnić współpracę wielu działów lub nadzór nad dużą ilością transakcji, systemy ERP są rozwiązaniem dla Ciebie.
Są to zwykle proste w obsłudze i skomplikowane w budowie, całościowe zestawy narzędzi. Dają one wgląd wszystkim pracownikom w działania firmy i umożliwiają sprawne współdziałanie. ERP Usuwają ryzyko zajmowania się dwa razy tą samą sprawą. Szybko identyfikują błędy i dostarczają niezbędnych informacji do usunięcia komplikacji.
Korzyści dla przedsiębiorstwa
Podejście systemowe pozwala na rozwój całej organizacji i eliminację „wąskich gardeł”. Dzięki odpowiednim raportom i zestawieniom możliwa jest znaczna redukcja kosztów i pełna kontrola przepływu danych. Zwłaszcza w przypadku dużych projektów uproszczenie działania przyniesie niesamowite korzyści.
Niezależnie czy wybierzesz system ERP czy CRM, zadbaj o odpowiednie przeszkolenie pracowników z jego obsługi. Koszty wprowadzenia systemu zwykle bardzo szybko się zwracają, a zaoszczędzony czas można przeznaczyć na rozwój.
Spraw, by Twój biznes zamiast żmudnymi formalnościami, zajął się sprzedażą i zarabianiem. Stosowanie systemów zarządzania, takich jak ERP i CRM jest jak wrzucenie kolejnego biegu w biznesie.
Odciąża pracowników i kadrę z monotonnych zadań i pozwala się skupić na realizacji celów przedsiębiorstwa.
Damian
Artykuł trafnie podkreśla wartość systemów ERP i CRM dla rozwijających się firm. Z osobistego doświadczenia mogę potwierdzić, że wdrożenie ERP znacząco usprawniło procesy wewnętrzne w mojej firmie, natomiast CRM pozwolił na lepsze zarządzanie relacjami z klientami. To świetna inwestycja, która szybko się zwraca, podnosząc efektywność i dając firmie przewagę konkurencyjną.
Rafał
Słyszałem wcześniej jedynie o systemie ERP. To ostatnio dosyć modny temat, ale z CRM nigdy wcześniej się nie spotkałem. Śledzenie, w jaki sposób rozwijają się narzędzia do prowadzenia biznesu, jest bardzo interesujące. Jeśli ktoś prowadzi firmę związaną ze sprzedażą, może się to okazać faktycznie przydatnym narzędziem.